A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Tegnap az Origo is megírta, hogy Felix Kjellberg, ismertebb nevén PewDiePie, 2014-ben 2,2 milliárd forintnyi dollárt keresett a YouTube segítségével.
Az olvasói és nézői reakciók elég megosztottak voltak, egyesek pedig színtiszta gyűlöletnek adtak hangot, mondván, hogy Kjellberg igazából semmit sem csinál azon túl, hogy gagyi videojátékokkal játszik, és túlreagálja őket rövid videóiban, melyeket aztán több millió ember néz meg nap, mint nap.
PewDiePie nem sokszor beszél személyes dolgokról, most azonban feltöltött egy válaszvideót, melynek az elején elmondja, hogy eleinte egy hotdogos standnál dolgozott, hogy vissza tudja fizetni a súlyos diákhitelét.
A vicces videóit csak hobbiból készítette, azt sem tudta, hogy a YouTube-bal lehet pénzt keresni. Később, amikor rájött, hogy ez lesz élete állása, természetesen belehúzott, és állítja, hogy nagyon-nagyon-NAGYON sokat dolgozik – elég megkérdezni erről a barátnőjét.
Felix saját bevallása szerint fontosnak tartja a pénzt, „ahogy mindenki más”, teszi hozzá, de azt is kijelenti, hogy nem a fizetése az, ami a legfontosabb a számára.
„Komolyan hiszem, hogy a pénz nem boldogít. Ugyanolyan boldog vagyok most, mint öt éve voltam. Örülök neki persze, hogy nem kell a lakbér miatt aggódnom, mert régen bizony elég nehezen tudtuk kifizetni.” – mondta.
Majd végül pár facebookos kommentelőnek is visszaszólt, csak hogy megfűszerezze vele a tőle egyébként szokatlanul komoly hangvételű videót.
Megérkezett a Mortal Kombat X legújabb letölthető karaktere, az 1987-es Schwarczenegger filmből ismert Ragadozó, azaz Predator.
Az egész kultuszt magáénak tudó karakter a verekedős játékban is rendelkezik minden ismert fegyverével és trükkjével, így a Predator rajongók valószínűleg nem fognak csalódni benne.
A Ragadozó július 7-étől érhető el a Kombat Pack csomag előfizetőinek, mindenki másnak egy héttel később, 14-én válik elérhetővé.
A Google által fejlesztett, képfelismerő algoritmus videókra eresztve egészen szürreális eredményeket szül, egyik-másik felvétel pedig olyan felkavaró lesz tőle, mintha valami durva hallucinogén szer hatása alatt állnánk.
A lenti videóval kapcsolatban egyébként pont ez a helyzet: valakik fogták a „Félelem és reszketés Las Vegasban” című drogos film egyik acidos jelenetét, és megbolondították a szóban forgó kóddal, mely így képkockánként próbálja felismerni a képeken látható dolgokat.
Mivel azonban a gép nem ember, ezért a felismerés is lassabb, az eredmény pedig… nos, inkább nézzék meg maguk!
A tinik kedven szelfi-megosztó applikációján, és a Twitter videókészítő app-ján, a Vine-on is a legújabb trend a #dontjudgemechallenge, ami látszólag arra szolgál, hogy megmutassa, szép tinédzserek hogy néznek ki, ha pattanásokat és egybeszemöldököt rajzolnak maguknak:
A hashtag-et persze megideologizálták: elméletileg arra hívja fel a figyelmet, hogy ne ítéljük meg azokat a külső alapján, akiknek ne adj isten pattanásuk van. A videók persze azt sugallják, hogy azért ne tegyünk így, mert a végén a másikról kiderülhet, hogy szép. Elképzelhető, hogy ez már az átváltoztatós tinifilmek lerövidített verziója, mert a tiniknek már a másfél órás Egy hercegnő naplója is túl hosszú?
A hashtag egyébként úgy tűnik, a musical.ly applikációtól indult ki, akiknek az app-ját sok tini használja, hogy a videójához zenét szerkesszen.
További kiválóan Instagramolható kihívás ötletek:
- #buschallenge: ki tud magának helyet szerezni a tömött buszon? (Lehetséges szponzor: BKV Futár)
- #heatchallenge: ki tudja a strandon a legtovább kibírni anélkül, hogy összeveszne a szomszéd családdal? (Lehetséges szponzor: Szociális és Munkaügyi minisztérium)
Mai "erre van applikáció!" rovatunk nyertese: Who Deleted Me app, ami, miután feltelepítjük iOS-re, Androidra, vagy Chrome-ra bővítményként, elkezdi mérni, ki törölte le Facebook ismerősei közül.
Sajnos, csak a telepítés óta eltelt időben történt változásokat mutatja a baráti körünkben, cserébe viszont azt is látjuk, a volt Facebook barátaink mikor logoltak be utoljára a közösségi platformra.
Ha azonban szeretné életét inkább kicsit kevésbé passzív-agresszívvá tenni, ajánljuk a Chrome Unseen (Firefox Seen Disable) bővítményét illetve az Unread applikációt, amivel Facebook üzenetekben a "seen" vagyis "látta" feliratokat tüntethetjük el.
A kép megtévesztő: a „vőlegényen”, a 80-as évekbeli, szögletesnek tűnő robot (a képen fekete csokornyakkendővel), valóban egy robotot „vesz el” feleségül: Yuki Kashiwagi, az AKB48 nevű japán popcsapat egyik énekesnőjének droid-verzióját.
A házasulandó feleket székben görgették le az oltárig, volt sok robot meghívott és torta is, sőt, emberi segítséggel még csók is. Az esküvő szervezői a Maywa Denki néven operáló testvérpár, akik “párhuzamos világbeli technikusokként” írják le magukat a weboldalukon – mindenféle elképesztő játékot készítenek, és Frois-t, a vőlegényt is ők építették.
Az esküvőn azok a szerencsések vehetek részt – más robotokon kívül – akiknek sikerült meghívót venniük erre a remélhetőleg megismételhetetlen eseményre.
Az esküvő persze nem legális, sőt, a Tokyo Desu magazin szerint jó esély van arra, hogy a vőlegény ember, csak robotruhát húzott. A Maywa Denki nem nyilatkozott arról, hogy mivel kapcsolatban akartak nyilatkozatot tenni a robot-esküvő kapcsán, szóval mindenki nyugodtan olvassa bele azt, amit a 21. században problémának lát az ember technológiai ráutaltságával kapcsolatban. Reméljük, a Maywa Denkihez pedig sokkal több megrendelés érkezett az esküvő óta!
Új sorozatot indítunk, ahol a hazai techszférában dolgozókat faggatjuk ki arról, hogyan is telik egy munkanapjuk. A héten Mester Tamás mesél arról, mit is csinál, hogyan és miért.
Hogyan kezdted el a jelenlegi munkád, és miért maradtál?
Kb. 2 évig dolgoztam a Prezinél elemzőként. Itt tanultam meg a szakma legfontosabb gyakorlati fogásait és ezért nagyon-nagyon hálás vagyok mind az akkori főnökömnek, Radnai Zolinak, hogy egyáltalán lehetőséget adott erre, mind a Data Team-nek, hogy segítettek az egész tanulási folyamatban.
Amikor a Prezitől eljöttem, az volt a célom, hogy az ott használt termékkutatási módszereket vigyem be más, kisebb cégekbe. Úgy láttam, hogy itthon az adatvezérelt gondolkodás még nagyon gyerekcipőben jár, pedig nagy szükség lenne rá és segítség lenne mind a vállalkozásoknak, mind az ügyfeleiknek, vásárlóiknak. Úgyhogy elkezdtem ezen a területen mozgolódni, immáron nem alkalmazottként, hanem "szabadúszó" tanácsadóként. Amikor jött az első ügyfél, akkor gyorsan megalapítottam a céget. Szerencsére jött utána a második és harmadik is, úgyhogy boldog vagyok, hogy működik a koncepció.
Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
Azt, hogy mindennap tanulok. Engem iszonyatosan izgat az emberek viselkedése és az online térben lehetőség van arra, hogy erről sokat megtudjunk. Azon a napon, amikor már nem tanulok újat, valószínűleg be is zárom a céget és valami más izgalmas dolog után nézek... de látva ezt a nagyon gyorsan változó online világot, ez még biztosan nem ma lesz.
Miből inspirálódsz?
Rengeteg helyről - szakmailag elsősorban az amerikai írásokat, videókat, webináriumokat követem, hogy mindig naprakész legyek a legfrissebb adatelemzési módszertanokkal és technológiákkal. Az üzlet részét pedig folyamatosan tanulom, főleg a mentoraimtól és példaképeimtől tanulok és lesek el sok mindent. Ja és persze kb. negyedévente egyszer megnézem Steve Jobs Standford beszédét.
Milyen applikációk és szoftverek nélkül nem tudsz élni?
Evernote, Google Naptár. Minden jegyzetemet Evernote-ba írom, legyen az emlékeztető, egy ötlet vagy egy üzleti terv. A Google Naptár pedig segít beosztani az időmet. Ja és persze a szamlazz.hu. Már csak a legkivételesebb esetben adok nem elektronikus számlát.
Mi a legjobb időbeosztási tipped?
Nincsenek jó tippjeim, sajnos (vagy szerencsére) nem vagyok elég szigorú ebben magamhoz.
Az egyetlen dolog, ami "saját fejlesztés" és tényleg érzem, hogy hasznos az a "Kvaliti Kedd". Ezt a barátnőmmel találtuk ki, amikor rájöttünk, hogy mindketten túl sokat dolgozunk. Minden kedden du. 2-kor letesszük a lantot, lehetőség szerint repülőmódra tesszük a telefont és csinálunk valami kvaliti programot. Ez csak egy fél nap, de szerdán mindig olyan érzéssel vágunk neki újra a hétnek, mintha egy egész hétvége lett volna előtte.
Hogyan követed a feladataidat?
Először is, olvasatlan e-mail-ek megválaszolása! :-) Aztán Google Naptár, Evernote, Leankit Kanban. Kb. ez a fontossági sorrend is...
Milyen az asztalod?
Nincs asztalom. Legalábbis egy héten legalább 5 helyről dolgozom - így minden a gépemen, pontosabban a felhőben van. Ez nagyon kényelmes, mert semmi sem kavarodik el a káoszban.
Amúgy elég rendetlen vagyok, szóval otthon az asztalomon most jelenleg 4 könyv, 6 mappa, 2 zokni, egy tál keksz, egy narancsleves üveg, 2 drón, 1 monitor, 2 laptop és még elég sok olyan dolog van, aminek amúgy nem kéne ott lennie.
Hallgatsz zenét munkavégzés közben?
Ha elemzést csinálok vagy kódot írok, akkor mindig. Ha levelet vagy cikket írok, akkor soha.
Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?
A leghasznosabb szakmámba vágó könyv a Lean Analytics című könyv volt, ami nem jelent meg magyarul (még). Jelenleg is egy szakmai könyvet olvasok, Naked Statistics címmel.
A Walter Isaacson könyvéből készült film forgatókönyvét Aaron Sorkin (Az Elnök Emberei) írta, de sokáig csak ez volt biztos: az elmúlt négy évben a film stúdiót, rendezőt, és színészeket is többször váltott. Végül Danny Boyle (Trainspotting, 28 nappal később, Trance) rendezte az október 9-én mozikba kerülő filmet.
A film három, 30 perces jelenetből fog állni, 16 évet átölelve, Mindhárom jelenet egy-egy nagyobb termék prezentálása előtti, backstage eseményeket dolgoz fel (a Macintosh-é 1984-ben, a Next-é '88-ban, és az iMac-é 1998-ban). A flashback-ekkel dúsított jelenetek két auditóriumban, egy étteremben és egy garázsban fognak játszódni.
Forrás: Ryan Anson / AFP
A szerkesztőségen belül megoszlanak a vélemények, hogy Michael Fassbander vagy Kate Winslet esett-e át nagyobb átalakuláson a szerep kedvéért. Az biztos, hogy a szerepeikért meg kellett küzdeniük: Fassbender mellett olyan színészek akarták Steve Jobs-ot alakítani, mint George Clooney, Matt Damon, és Ben Affleck; Kate Winslet-et, aki pedig Joanna Hoffmann-t alakítja, Natalie Portman és Jessica Chastain helyett választották.
Bár ezek a cégek csak azok, akik beszálltak a Digital Advertising Alliance felhasználói választás oldalába, és engedik, hogy kiszálljak az online viselkedésem követéséből.
Ha ugyanis bármikor érezte azt, hogy egy adott cég reklámjai követik a munkahelyi laptopról a mobilon át az otthoni tabletig, akkor valószínűleg ezek közül a cégek közül azonosította be magát az egyik, hogy az egyszer megtekintett termék reklámja eszközökön át üldözze.
A "lehetséges összeillesztésen" alapuló reklámcégek felhasználják azt, ha azonos IP címről indult a keresés, vagy, ha rövid időn belül, kis helyszíni eltéréssel keresünk mobilról és laptopról ugyanarra keresünk rá. Ezek a szoftverek összekötik az eszközöket a felhasználóval, és így kapjuk minden kütyünk ugyanazt a reklámot. A Drawbridge nevű cég 1.2 milliárd embert kapcsolt össze 3.6 milliárd eszközzel, 97.3 százaléékos pontossággal.
A több eszközön folyó kampányok elég ígéretes eredményekkel bírnak - ha valami elsőre nem is érint meg annyira, a harmadik-negyedik reklámot látva megbarátkozunk a gondolattal, hogy mégis kell az adott tárgy nekünk.
Bár a reklámcégek hangsúlyozzák, hogy az összegyűjtött adat anonim, ha mégis lúdbörzik a háta, hogy nem tudja, online viselkedési adati kinél vannak, lépjen ki a Facebook-ból és Google-ből rendszeresen, vagy használjon olyan szoftvert, mint a Blur, ami elfedi a lépéseit. Ez persze mind csak mérsékelten hatékony: a lehetséges összeillesztések egész napi viselkedésünket veszik figyelembe, nem csak a közösségi médiákba történő belépésüket. Ha megnézné, hányan követik, vagy jelezné a követőrendszereknek, hogy nem kér belőlük, itt megteheti.
A Gyűrűk Urából nevesített cég dolgozik az amerikai hadsereggel, a Los Angeles-i rendőrségben mindenki használja, részt vett a Sandy hurrikán által okozott károk enyhítésében, segített elkapni a Ponzi-csaló Bernie Madoff-ot, és a Hershey csokigyárnak több pénzt keresni. A honlapjukról annyi derül ki, hogy segítik különböző adathálózatok összekötését, hogy a felhasználók gyakorlatilag köznapi nyelven feltett kérdésekre tudjanak választ kapni.
Lehet, hogy így néz ki a szoftver használata, lehet, hogy nem.
A cég működik többek között csalások megakadályozásában, katasztrófa felkészültség, kiberbiztonság, honvédelem, gyógyszeripar és jogi hírszerzés területén. A honlapról még az is kiderül, az ügyvédeket vietnámi papucsban interjúztatták, és, hogy az anti-terrorizmus szoftverüket Gothamnek hívják, de ennél több tényleg nem.
A Palantir CEO-ja Alex Karp, aki eredetileg filozófiát tanult, majd társadalomelméletből doktorált. A menedzsment összes többi tagja a PayPal-ból érkezett, aminek korábbi CEO-ja, Peter Thiel szintén a Palantir befektetője - nem véletlen, hogy képesek voltak az amerikai tőzsde 40 évnyi adathalmazában olyan mintákat találni, amik Madoff bűnösségét bizonyították. A 2004-ben alapított céget a CIA befektetői ága, az In-Q-Tel támogatta kezdetben. 2009 óta több, mint 250 millió dollárnyi bevétele származott a kormánytól.
Ez Karp, volt filozófus, jelenleg milliárdos/titkok tudója. Forrás: SCOTT OLSON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP
A céget 2013-ban még csak 9 milliárd dollárra becsülték, de a 2014 év végi befektetési körben ez a szám már 15 milliárdra nőtt. Ha a jelenleg igényelt összeget össze tudják szedni, az a 20 milliárd dolláros értékelés igazolása. Ez a Palantir-t Amerika harmadik legnagyobb startupjává tenné, az 50 milliárdra értékelt Über és a 24 milliárd dollárra értékelt Airbnb után.
A Palantir titokzatossága úgy tűnik, vonza a befektetőket, bár kétségkívül könnyebb úgy felértékelni egy céget, hogy nem látunk bele annak működésébe és a használt technológiába.
A TechCrunch által az év elején megszerzett adatok szerint az amerikai katonaság Afganisztánban alkalmazta a szoftvert út menti bombák felderítésére - ami arra utalhat, hogy az adatokat valamilyen közösségi network-elmélet alapján elemzik. A CIA és FBI adathalmazait is a Palantir kötötte össze, hogy az ügynököknek ne kelljen minden adatbázist egyenként átnézniük.
Ha valaki ezek alapján jelentkezne a Palantir-hoz, fizetik a repjegyet Palo Alto-ba! Bár lehet, hogy az egész szoftver nem létezik, és Karp simán csak Batman.
Utolsó kommentek