A Nieman Lab által előásott dokumentumok szerint a Safari applikációjának legújabb frissítése támogatni fogja a harmadik féltől származó reklám letiltó bővítményeket, amikkel "gyirsan és hatékonyan blokkolni lehet képeket, pop-upokat, szöveget és egyéb tartalmat".

Ha nem fizetsz valamiért, a termék te magad vagy

Az internetes tartalom nem ingyenes - reklámokból tartja fent magát a legtöbb online tartalom. Ez a közeli jövőben mindenképpen változni fog: felmérések szerint a 18-29 éves fiatalok 41% használ valamilyen reklám-letiltó bővítményt.

Mobilon azonban ez eddig nem működött, a reklámok csak jöttek, és nem nagyon lehetett velük mit kezdeni - egészen eddig.

Mennyit is ér a mobilhirdetés?

A Mashable által megkérdezett marketingesek valamelyest bíznak abban, hogy a legtöbb felhasználó nem fogja venni a fáradtságot, hogy akár egy bővítményt is letöltsön - de vajon mennyi ideig támaszkodhatnak erre a cégek? Jelentheti-e ez a hír azt, hogy a marketingesek megijednek attól, hogy a túlságosan tolakodó reklámokat addig tolják a felhasználó arcába, hogy azok mégis inkább a letöltés mellett döntenek? Bár még az olyan újságoknak is mindössze a bevétel 10%-a származik a mobilhirdetésekből, mint a New York Times, amit az olvasók fele mobilon ér el, a 10% itt pont ennyivel kevesebb újságírót, tartalmat, vagy fejlesztést jelenthet.

És akkor a beígért csavar

Lesz egy típusú reklám, amire a letiltó bővítmények nem fognak hatni (dobpergés):

az iAds, az Apple saját reklám-kiadója. Az iAds jelenleg mindössze az amerikai mobilpiac 2.6 százalékát tudhatja magáénak, ez azonban hamarosan megváltozhat, ha ezek lesznek az egyetlen reklámok, amikkel szemben egy letölhető Safari-bővítmény sem hatásos. Arról nem is beszélve, hogy a hirdetések letiltásának lehetőségével az Apple még inkább ...inspirálhatja az online sajtót, hogy csatlakozzanak az Apple News programjához, amin szintén csak a az iAds hirdetések futnak.