Ezek lesznek idén a legjobb játékok

2015 videojátékok szempontjából már most erős esztendőnek mondható, holott a java még hátra van, hisz a kiadók mindig az őszi-téli szezonra időzítik a legnagyobb sikercímek premierjeit.

Össze is szedtünk gyorsan öt olyan programot, amelyek még idén megjelennek, és minden valószínűség szerint az év legjobbjait felvonultató versenyek és szavazások esélyeseiként szállnak be a ringbe.

A teljesség igényét persze muszáj voltunk magunk mögött hagyni, és minőségbeli sorrendet sem állítottunk: egyrészt mert a felsorolt játékok még nem kaphatók, így nehéz megmondani, melyik lesz jobb a másiknál, másrészt pedig mert igyekeztünk öt különböző kategóriából kiválasztani a legizgalmasabb alkotásokat.

Ránk szakad a világvége

A szerepjátékok rajongói idén a Bethesda-féle Fallout 4-et várhatják a legjobban. A poszt-apokaliptikus szerepjáték-sorozat legújabb része a harmadik epizód csapásiránya szerint halad, azaz most is egy magányos kalandort vezérelve vághatunk neki a nukleáris senkiföldjének, hogy felforgassuk a bostoni és massachusettsi lakosok életét.

A Fallout 4 az előzetes képek és videók alapján nem lesz egy kiemelkedően szép játék, a külalak azonban ezen a téren másodlagos tényező, lévén a Bethesda a játékmenetre és a szabadságra helyezte a legfőbb hangsúlyt. A játékos karaktere végtelenségig fejlődhet, a történet végén pedig tovább lehet barangolni a világban, hogy a milliónyi mellékküldetés és levadászható mutáns több száz órára nyújtsa a szórakozást.

A Fallout 4-ben fontos szerep jut a játékos kutyájának, a történet során meghozható döntéseknek, valamint a szériára jellemző, sötét humornak. A program 2015. november 10-án jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re, mi már tűkön ülünk és szürcsöljük a Nuca Colát.

"Nézd, egy doboz!"

Bár Kodzsima Hideo és a Konami nem puszipajtásokként válnak el egymástól, ez szerencsére nem befolyásolja a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain szeptember 1-i megjelenését.

Akik nem ismerik a több mint húsz éve futó sorozatot, azoknak elmondjuk, hogy egy lopakodós programról van szó, melyben szuperügynököket irányítva kell megmenteni a világot – vagy épp veszélybe sodorni, ez szinte mindig nézőpont kérdése, főleg, hogy a Metal Gearek híresek az összetett narratíváról.

Az MGS V-ben a játékos egy országnyi területet barangolhat be teljesen szabadon, miközben a kémfilmek összes extrém kütyüjét kipróbálja -- igaz, nem olyan elegánsan, ahogy James Bond tenné, hanem inkább gerilla katona módjára.

A játék PC-re, Xbox One-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra is megjelenik - külön kiemelendő, hogy bár az utóbbi két gép 10 és 9 éves lesz idén, a Kojima Productions fejlesztői lenyűgöző, saját fejlesztésű grafikus motorjának köszönhetően megbirkóznak a The Phantom Pain csodálatos látványvilágával. Érdemes ámuldozni a hivatalos összehasonlító képeken!

A sötét oldalon

A többszereplős lövöldözős játékok műfajának egyik legnépszerűbb képviselője a Battlefield-sorozat, melynek alkotói most a Csillagok háborúja világába kalauzolják el a Birodalom ellen lázadó gamereket.

A Star Wars: Battlefront című programban a klasszikus filmtrilógia legendás csatáit vívhatjuk meg, úgy mint a hothi vagy az endori csatát, de a Tatooine-on és a Sulluson is összeakaszthatjuk a bajszot egymással.

Összesen 40-en indulhatunk harcba a Birodalom vagy a Lázadók oldalán, felhasználva minden olyan fegyvert és járművet, amiket a filmekben láttunk. Ide értve a Millenium Falcont, az X-szárnyú vadászokat, TIE fightereket, vagy épp a lépegetőket.

Sőt, a filmek ikonikus karaktereivel is összefutunk majd: Darth Vaderrel találkozni már most elég kellemetlen élménynek tűnik.

A Battlefront november 17-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re. Tökéletes bemelegítés lehet az Ébredő Erő premierjéig.

Száguldás, szeretem

Autós játékból idén már megjelent már nagyszerű darab, így az év további felhozatala kicsit szűkös, a Need for Speed viszont mindenképp megérdemli a figyelmet, mert a közönségkedvenc Underground-irányvonal örökségét viszi tovább.

A rebootként kezelt játékban a legmenőbb sport- és utcai autók vezethetők, tuningolhatók, vizualitás és teljesítmény szempontjából egyaránt.

Egy hatalmas, szabadon beautózható városban kereshetnek ellenfeleket a játékosok, hogy aztán a tőlük elnyert pénzt vagy autót visszaforgassák saját utcai versenykarrierükbe.

Az NFS-játékok hosszú történelme során a széria járt a mélyben és a csúcson is, hosszú ideje ez az első olyan epizód azonban, amely nem egy, hanem két teljes évet kapott a kiadótól ahhoz, hogy elkészülhessen. Az eredmény a grafikán látszik is, a játék nagyon szép, és remélhetőleg a program által nyújtott élmény is megfelel majd az elvárásoknak. A Need for Speed  november 3-án jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.

Űropera három felvonásban

Régi PC-s játékstílus a valósidejű stratégia, mely azonban kissé visszaszorult az utóbbi években. Sebaj, idén a szobagenerálisok azért kapnak egy jelentős alkotást, hiszen megjelenik az immár öt éve megjelent StarCraft II második, egyben utolsó kiegészítője.

A StarCraft II: Legacy of the Void a grandiózus sci-fi sztori végső felvonásaként a Protoss fajra összpontosít majd, játékmenete pedig, bár nem hoz markáns változásokat, még kiegyensúlyozottabbnak és érettebbnek tűnik, mely elsősorban az interneten háborúzó gamereknek jó hír.

A játék egyébként önállóan is futtatható lesz, azaz a Heart of the Swarmmal ellentétben nem fogja az alapjátékot igényelni. Persze az igazi rajongók már rég befizettek az előző két részre. A Legacy of the Void nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal, a Blizzard azonban még idén szeretni kiadni a programot, kizárólag PC-re.

0 Tovább

Így dolgoztok TI VII - Bartha Gizella, UX kutató

Hetente jelentkező sorozatunkban a hazai techszférában dolgozókat faggatjuk ki arról, hogyan is telik egy munkanapjuk. Az új részben Bartha Gizella mesél arról, mit is csinál, hogyan és miért.

Korábbi interjúk:

VI. Schwartz Ádám, backend fejlesztő

V. Krasznay Csaba, kiberbiztonsági szakember

IV. Szántó Péter, Chief Everything Officer

III. Pásztor Dávid, UX dizájner

II. Mester Tamás, üzleti intelligencia elemző és tanácsadó

I. Varga Attila, UX-specialista és iOS-fejlesztő

Mi a jelenlegi munkád?

UX kutatóként dolgozom a Testbirdsnél.

Hogyan dolgozol?

Maximalista vagyok. Minden feladatból igyekszem a legtöbbet kihozni.

Milyen telefonod van?

Az attól függ, hogy éppen milyen szoftver UX-ét kutatom. Ha az nem telefonos szoftver, egy Samsung és egy iPhone akkor is van az asztalomon. Magánemberként nem hoznak lázba a kütyük, így a telefonok sem.

Milyen gépet használsz?

Pirosat :) - egy Dell Vostro 5470-et.

Hogyan telik egy-egy napod?

Három jellemző feladat körül forognap a mindennapjaim: 1. kutatást készítek elő, 2. kutatási adatokat elemzek, 3. prezentációkat gyártok

Hogyan kezdtél el UX-szel foglalkozni?

Több mint 10 év reklámügynökségi munka, késői munkakezdés, késői hazaérés, sok hétvégézés kimerültsége után éppen lábadoztam, amikor találkoztam Lichter Tamással (a Testbirds ügyvezetője), és kezdtünk el beszélgetni arról, hogy olyan emberre van szüksége, aki amellett, hogy projekt menedzserként is kezeli a feladatokat, a kutatások szakmaiságáért is felelősséget tud vállalni.

Izgalmasnak, újszerűnek találtam, és adtunk egymásnak egy esélyt. A közel 100 kutatás, amit sikerrel lebonyolítottam azt mutatja, hogy jó helyen vagyok.

Mit szeretsz a legjobban a munkádban?

Azt, hogy elmélyülhetek a felhasználók viselkedésének vizsgálatában, hogy megérthetem ennek a miértjét, és ebből vonhatok le olyan következtetéseket, amiket kézzelfogható javaslatokká lehet alakítani a megbízóink számára.

Min dolgozol jelenleg?

Tekintettel arra, hogy a legtöbb kutatásunk olyan termékekre vonatkozik, amelyek még nem élesek, így nem nevezem őket nevükön. Jelenleg egy kutatás eredményeit elemzem éppen, egy a kutatási fázisban van, kettő pedig előkészítés alatt. Emellett szervezem a kisfiam nyári programját és a családi nyaralás előkészületeit.

Mit tanácsolnál azoknak, akik most építik fel az első honlapjukat/applikációjukat?

Hogy ne döntsék el saját elképzeléseik, preferenciájuk alapján, hogy mi a jó a célcsoportjuknak, sőt mi több: ne azért építsenek be egy funkciót, mert az valamely stakeholder kedvence, hanem kérdezzék meg a felhasználókat, hogy mi és hogyan igazodna leginkább az ő szokásaikhoz.

Tapasztalataid alapján mi az a tényező, ami digitális termékek használatakor a legzavaróbb tud lenni?

Végtelenségig sorolhatnám az ilyen tényezőket. Bármi megálljt parancsolhat a következő kattintásnak, ami elbizonytalanítja a felhasználót. Ez lehet egy nem gombnak látszó gomb, vagy akár egy rossz megfogalmazás.

Miből inspirálódsz?

A feladatokból, a felhasználókból és a jó beszélgetésekből. Minden projektünk egyedi, és mindig minden kutatásból szeretnénk kihozni a legjobbat, így folyamatosan fejlesztjük a módszereinket, amikhez nem mindig a "szakirodalom" adja a legtöbb pluszt, hanem a felhasználók, és a kollégákkal történő beszélgetések.

Milyen applikációkat és szoftvereket használsz a munkádhoz?

Jellemzően csak azokat az appokat, szoftvereket használom, amiknek a UX-ét éppen kutatjuk. A kutatáshoz, elemzéshez nem használok semmilyen egyéb szoftvert, a humán erőforrás ezekben a kutatási projektekben szoftverrel nem helyettesíthető.

Egyetlen szoftver van, ami nélkülözhetetlen a munkámhoz, a saját rendszerünk. Ezen keresztül tartjuk a kapcsolatot a tesztelőinkkel, ebben kapják a feladataikat és ezen keresztül ellenőrizzük a munkájukat.

Mi a legjobb időbeosztási tipped?

Szülj egy gyereket! :) Valóban, azóta sokkal könnyebb beosztani az időmet, mert így a keretek sokkal erősebben tartanak. Azóta egy-egy feladatra sokszor feleannyi idő is elég, mert a feleslegesen eltöltött perceket igyekszem teljesen kiiktatni a munkaidőmből.

Hogyan követed a feladataidat?

Jó a memóriám. Ha úgy érzem, hogy a mennyiség túlmutat a memóriámon, akkor feladatlista. Hogy milyen formában, az változó: jegyzet, posztit, naptárbejegyzés….

Hallgatsz zenét munkavégzés közben?

Nem. Ha zenét hallgatok, akkor az képes elterelni a figyelmemet a feladatról, így a hatékonyság sérül benne.

Milyen az asztalod?

Igyekszem nagyjából rendet tartani. Laptop, telefonok, projekthez kapcsolódó egyéb eszközök, jegyzetek, könyvek, ásványvíz, kávé állandóan megtalálhatók rajta.

Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

UX területen sok könyvet olvastam, de az első 20 UX projekt sokkal hasznosabbnak bizonyult, mint bármelyik könyv önmagában.

Most sokkal jobban foglalkoztatnak a Service Design témában íródott könyvek. A "THIS IS SERVICE DESIGN THINKING." az, amit mostanában gyakran előveszek.

Mik azok az oldalak, amiket rendszeresen nézel?

Flipboardon követem a tech- és UX-topikokat, és a Huffington Postot olvasom rendszeresen.

Mi a legjobb tanács, amit kaptál?

Legyél türelmesebb – ez a munkám során és a magánéletemben is nagy segítséget jelentett.

Kinek a válaszait szeretnéd itt olvasni?

Kukla László (QA-igazgató, LogMeIn), Rácz Péter (Lead UX dizájner, Isobar)

0 Tovább

Nézegessen kellemetlen képeket tech-milliomosokról

A Mashable szúrta ki, hogy a Time magazin rendszeresen borzasztó fotókat közöl a tech legnagyobb koponyáiról. Nemcsak ők, de azért rengeteg szép példa van arra, hogyan csinálnak hülyét milliárdosokról, akik valamiért belemennek a teljesen indokolatlan címlapképekbe.

Ilyet a Google AI-je se tudna álmodni. Pozitívum: ha Melissa Gates ezzel is együtt tud élni, Bill-lel örökre együtt maradnak!

Jeff Bezos 47.2 milliárd dollárt ér, mégis belement egy ilyen képbe. HOGYAN.

Dennis Crowley megalapította a Foursquare-t, és garantálta, hogy az alkalmazottainak legyen min vihorásznia a háta mögött.

Még rengeteg borzasztó képet a Mashable-n találhat!

0 Tovább

Fizetős lett a pornós netflix

Elkerülhetetlen volt.

Havonta 9.99 dollárért a Pornhub reklámmentes környezetben, gyorsabb visszajátszási lehetőségekkel ajánlja Premium verzióját "exklúzív felnőtt filmeket 1080p felbontásban" - mobilon és tableten egyaránt.

A világ legnagyobb pornóoldala nagyon ráállt a digitális vonalra: múlt hónapban jelentette be a "The Twerking Butt" szexjátékot, amihez virtuális valóság headset is jár majd (valószínűleg Oculus Rift). A Pornhub vezérigazgatója ígéri, hogy a számlázás diszkrét lesz.

Sajnos a VentureBeat nem kérdezett rá arra, hogy lesz-e olyan jó a filmajánlási rendszere a Pornhub Premium-nak, mint a Netflix-nek ("Mivel tetszett neked a Hulk, ajánljuk neked a Nagy Fiúk 4-et"), vagy, hogy ki fizetne havi közel háromezer forintot azért, amit az interneten ingyen megkap.

0 Tovább

Rosszul végződött a viccnek szánt álswattolás

A swattolás egy elég szemét húzás, amit amerikai online játékosok terjesztettek el.

A dolog lényege, hogy valaki felhívja a rendőrséget, hogy az egyik konkurens gamer elrabolt/megölt/fogva tart valakit, lehetőleg akkor, amikor az illető élőben közvetít valamilyen internetes játékmeccset (általában DotA 2-t, Leauge of Legendst vagy Counter-Strike-ot).

Nem sokkal ezután a gyanútlan áldozatra rátöri az ajtót a swat, rosszabb esetben sok ezer néző szeme láttára.

Valahogy így:

Nem, nem viccelünk, a swattolás tényleg létező dolog, több neves streamert szívattak már meg vele. A mostani történet főszereplőjét azonban nem rohanta le a rendőrség, Trick2G mindössze eljátszotta, hogy swatting áldozata lett.

Ezért a viccért pedig a közel egymilliós nézettségű Twitch-csatornájával fizetett.

A streamszolgáltató ugyanis, miután kiderült, hogy az egyébként vicces játékközvetítésekről ismert Trick2G csapat csak megrendezte a rendőrös rajtaütést, az oldal szabályaira hivatkozva egyszerűen törölte a csatornát.

A Trick2G-nek 800 ezer feliratkozója volta, és elég szép summát hozott a mögötte álló csapatnak, akik napi 12-14 órányi anyagot közvetítettek a népes rajongótábornak.

A Trick2G menedzsere, Cher Gambino a csapat hivatalos blogján reagált a kitiltásra. Elmondta, hogy bár tudja, hogy egyesek szerint a swattolásból nem kéne viccet csinálni, szerinte a megrendezett szkeccs semmivel sem volt durvább, mint egy-egy humorista saját csatornája.

Állítása szerint már egyeztetnek a Twich-csel az ügyről, de még nem jutottak dűlőre, és így azt sem lehet megmondani, hogy mikor tér vissza a Trick2G, ha egyáltalán.

0 Tovább

Így dolgoztok Ti VI. - Schwartz Ádám, Backend fejlesztő

Hetente jelentkező sorozatunkban a hazai techszférában dolgozókat faggatjuk ki arról, hogyan is telik egy munkanapjuk. Az új részben Schwartz Ádám mesél arról, mit is csinál, hogyan és miért.

Korábbi interjúk:

V. Krasznay Csaba, kiberbiztonsági szakember

IV. Szántó Péter, Chief Everything Officer

III. Pásztor Dávid, UX dizájner

II. Mester Tamás, üzleti intelligencia elemző és tanácsadó

I. Varga Attila, UX-specialista és iOS-fejlesztő

Mi a jelenlegi munkád?

Backend fejlesztőként dolgozom a Supercharge-nál. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazásaink szerver oldali részét fejlesztem, ami az adatokat és üzleti logikát szolgáltatja a felhasználók által használt alkalmazásoknak.

Hogyan dolgozol?

Intenzíven, folyamatosan pörgök, így tudom a lehető legtöbbet kihozni magamból.
Precízen és lelkiismeretesen, mert a többiek munkája nagyban függ az én munkámtól.

Milyen telefonod van?

iPhone 5

Milyen gépet használsz?

13" Retina MacBook Pro és kettő külső monitor.


 

Hogyan telik egy-egy napod?

A sleep cycle nevű alkalmazás próbál kelteni reggel, de be kell állítanom mellé egy analóg ébresztőórát is, mert nehezen kelek fel.
Mivel főként amerikai ügyféllel dolgozunk, ezért az időeltolódás miatt reggel sok emailt kell átfutnom.
A délelőtt folyamán kisebb feladatokat csinálok, majd délután mélyülök el a komplexebb problémákban.
Estéimet a nyár kivételével általában az egyetemen töltöm, ahol még fél évem van az ELTE programtervező informatikus mesterképzéséből.
Előfordul, hogy éjszaka is kreatív és hatékony vagyok. A legjobb ötletek sokszor akkor jutnak az eszembe.
 

Hol tanultál meg Ruby on Rails-ben programozni, és mi vonzott ebben a nyelvben?

Alapképzésen egy szabadon válaszható tárgy keretein belül ismertem meg. A Ruby nyelv különlegessége, hogy annyira szép és tiszta kódot lehet benne írni, mintha egy angol szöveget írnánk. A nyelv mögött lévő nagyszerű közösségnek köszönhetően rengeteg már meglévő megoldást nem kell újra implementálni, mert ha egyszer valaki megold egy problémát, nagy valószínűséggel a többi programozó rendelkezésére bocsájtja. Ennek köszönhetően az egyedi funkciók fejlesztésére lehet fókuszálni.
 

Mit szeretsz a legjobban a munkádban?

Változatos, mindig új problémák megoldásán dolgozhatok. Úgy érzem, folyamatosan fejlődök, sok lehetőségem van az új technológiák megismerésére, és kipróbálására. A közösségben az a legjobb, hogy folyamatosan adjuk át egymásnak a tudásunkat, sokat dolgozunk azon, hogy ha valamiben jók vagyunk, abban a másik is legalább olyan jó legyen.


Mi a legnagyobb félreértés a munkáddal kapcsolatban?

Sokan, ha megtudják, hogy szoftverfejlesztőként dolgozom, akkor biztosan tudok nyomtatót szerelni és windowst telepíteni.
Nem, nem tudok nyomtatót szerelni és nem tudok már windows-t javítani, mert utoljára 5 éve használtam windows-t.


Melyik projektedre vagy a legbüszkébb?

Jelenleg is az Oliver nevű projekten dolgozom, ami egy New York-i startup alkalmazása. Céljuk a brókerek kihagyásával összekötni a kiadó ingatlanokat a felhasználókkal. A mobilalkalmazás segítségével böngészhetnek a kiadó lakások között, és időpontot foglalhatnak megtekintésre.

Pont a héten jelent meg a Techcrunchon egy cikk róla, és került be egy összefoglaló videóba, ahol az Amazonnal, a Verizonnal, és a Twitterrel említették együtt.


Min dolgozol jelenleg?

Ahogy az előző kérdésben említettem, most is az Oliveren dolgozom. A kiadó lakások adatainak gyűjtésétől kezdve, az adminisztrációs felületen keresztül, ahol az Olivernél dolgozók visszaigazolják és kapcsolatba lépnek a felhasználókkal, valamint a mobilalkalmazást kiszolgáló szerver fejlesztésében is részt veszek.


Miből inspirálódsz?

Sok cikket és könyvet olvasok olyan személyektől, akiknek a munkásságai inspirálóan hatnak rám. Próbálom magam olyan emberekkel körülvenni, akiknek a hozzáállása engem is motivál.


Milyen applikációkat és szoftvereket használsz a munkádhoz?

Mindennapi munkám elengedhetetlen kelléke az operációs rendszerhez tartozó terminál és a Vim szövegszerkesztő. Kommunikációra Hipchatet és Skype-ot használunk, dokumentumok írására pedig a Google termékeit. Jegyzetelésre általában Evernote-ot használok, bár gyakran előfordul, hogy csak egy sima szöveges fájlba írom gyorsan a fontos dolgokat.


Mi a legjobb időbeosztási tipped?

A napot mindig egyszerűbb feladatokkal kezdem, amik gyorsan sikerélményt okoznak, így szívesebben kezdek nagyobb feladatokba utána.
Hiába mondják, hogy az emberi agy nem több feladat ellátására van kitalálva, de ha gyakran váltogatom a feladatokat, akkor folyamatosan fent tudom tartani az intenzitást. Ehhez persze mindig fejben kell tartanom, hogy hol hagytam abba az előző feladatokat.


Hogyan követed a feladataidat?

Több todo lista alkalmazást is használok, így előfordul, hogy nem tudom, mit hova írtam. Szerencsére lehet határidőket rendelni ezekhez, így kerülöm el, hogy valami kimenjen a fejemből. Alkalmazások közül a Wunderlistet és az Apple operációs rendszerekhez tartozó emlékeztetőt használom, de ezeken kívül gyakran írom csak egy szöveges fájlba, illetve papírra is a feladataimat.
 

Milyen az asztalod?

Nem szeretem a káoszt az asztalomon, csak azok vannak rajta, amik a munkámhoz szükségesek; laptop, monitor, néhány papír, és bögre.


Hallgatsz zenét munkavégzés közben?

Igen, szeretem kizárni a külvilágot, ha koncentrálok, igyekszem olyan zenét választani, ami segít jobban összpontosítani, és nem vonja el a figyelmemet. Ezek általában szöveg nélküli elektronikus zenék.


Mi volt a leghasznosabb szakmádba vágó könyv, és mit olvasol most?

A leghasznosabb Robert C. Martin Clean Code című könyve volt, sok olyan koncepciót tanultam belőle, amik sokban hozzájárultak a munkám minőségéhez.
Jelenleg Ray Kurzweil A szingularitás küszöbén könyvét olvasom.


Mik azok az oldalak, amiket rendszeresen nézel?

Szakmai hírekkel kapcsolatban ezeket a gyűjtőoldalakat szoktam olvasni:

* https://news.ycombinator.com/

* https://lobste.rs/

A hírportálokon kívül twitterről és a megfelelő facebook csoportokból is sok olyan információhoz jutok, amik hasznosak számomra.


Mi a legjobb tanács, amit kaptál?

Középiskola első napján az osztályfőnököm felrajzolt egy kisebb és egy nagyobb kört a táblára, majd mindkettőbe egy-egy kis kört.
Azt mondta, hogy a belső kör mi vagyunk, a külső kör pedig a világról alkotott képünk. Kezdetben úgy érezzük, hogy már mindent tudunk, de ahogy egyre többet ismerünk meg a világról, annál inkább látjuk, hogy semmit sem tudunk.


Kinek a válaszait szeretnéd itt olvasni?

Golda Bence

0 Tovább

Earl, a zsémbes kutya az internet új sztárja

Máig hódít az interneten Grumpy Cat, azaz a zsémbes macska: rengeteg mém és vicc központi eleme lett az elmúlt két évben. Első videóját több mint 15 millióan nézték meg, decemberben pedig mozifilm jelent meg róla az Egyesült Államokban. Eredeti nevén Tartarsauce (tartármártás) eddig 100 millió dollárt, azaz 25 milliárd forintot hozott a konyhára.

sadanduseless

Úgy tűnik azonban, hogy most kihívója akadt Grumpy Puppy személyében. Az Earl névre hallgató kölyökkutya képe múlt héten került fel a Reddit címlapjára, azóta több ezer ember szívét hódította meg a kutyus. A mindössze 5 hónapos puggle (a mopsz és a beagle keveréke, pug+beagle=puggle) azóta Instagramon és Facebookon tarol tovább, több tízezer lájkot gyűjtve be.

sadanduseless

"Zsémbes pofácskája ellenére szuperbarátságos az emberekkel és más kutyákkal is" - mondta róla gazdája, Derek Bloomfield az ABC-nek.

0 Tovább

Egyen Csirkét, nyomtasson képet

Ezt többször le kellett ellenőriznem, hogy tényleg igaz-e.

Forrás: theverge.tumblr.com

A KFC Kanadában töltött 60. évének megünnepléseként korlátozott számban Memories Bucket-et ad csirkéihez, amiben beépített Bluetooth nyomtató van.

Persze, ez az a gyorsétterem ami Németországban újratölthető Bluetooth-billentyűzetet adott műanyag tál alátétként, Japánban pedig többek között 3D-s fülbevalót, de mégis, hogy zajlanak azok a meetingek, ahol az ilyen döntések születnek? Hogyan áll elő valaki ezzel az ötlettel, és ki okézza le őket? Megannyi rejtély. Addig is, míg itthon nem adnak a gyorséttermek Bluetooth nyomtatót, játssza végig az elképesztően addiktív ColonelQuest-tel Sanders ezredes életútját 8 bitben!

0 Tovább

Online háborúba hívták a világ legjobb hackereit

Holnap rajtol az eCSI Hacker Playground verseny a világ legnagyobb biztonságtechnikai konferenciáján, a Las Vegas-i Black Hat USA-n. Ezért a világ legjobb hackereinek jelentkezését várják a magyar BalaBit és a Silent Signal által szervezett megmérettetésre.

Felfedik a módszereket

Észak-Amerikától Ázsiáig minden hacker felmérheti tudását: az online játékon ugyanis bárki részt vehet, aki legális körülmények között szeretne belekóstolni a hackerek világába.

A szervezők nem titkolt célja, hogy a verseny eredményeit anoním módon kiértékelve egyedülálló térképet rajzoljanak a leggyakrabban kihasznált sebezhetőségekről, módszerekről és technikákról, melyet az informatikai támadások során bevetnek az elkövetők.

Online háború

A verseny egy online wargame keretében zajlik majd: a mindennapi életből vett példák, valódi informatikai rendszerekben is fellelhető sebezhetőségek alapján készített, különböző nehézségi szintű pályákat kell a versenyzőknek teljesítenie. A leggyorsabb és legkreatívabb megoldásokat is díjazzák majd.

A játék július 31-én magyar idő szerint 21 órakor rajtol, innentől számítva 9 nap áll a résztvevők rendelkezésére hogy teljesítsék a feladatokat. A kihívásokat bármikor el lehet kezdeni, ehhez egy rövid regisztráció kell a játék oldalán.

0 Tovább

Még hogy konzolon nehéz célozni!

Elsősorban PC-s játékosként mindig is tudtam, hogy mi hiányzik nekem a konzolokról igazán: a precíz célzás.

Lövöldözős játékokban a kontroller analóg karjaival elég nehéz pontosan lőni, szemben a PC-n megszokott egérrel. Milyen jó lenne, ha konzolon is egerészhetnénk!

Nos, a Tactical Assault Commander nevű perifériával a PlayStation 4 tulajok nemsokára megtehetik ezt.

A november 30-tól kapható, 120 dolláros (33 ezer forint) kütyü tulajdonképpen egy minibillentyűzetet és egy egeret takar, melyekkel elméletileg uralkodhatunk az online csatatereken.

0 Tovább

egyperctech

blogavatar

Minden, ami az Origo Techbázisból kimarad!

Feedek

Utolsó kommentek