Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Magyar céget ajánl a zenészeknek a YouTube

2012 óta Magyarországon is van lehetőség arra, hogy a YouTube-videókból pénzhez jussanak a jogtulajdonosok.

A történet persze nem annyira egyszerű, mint elsőre gondolnánk: attól, hogy valaki létrehoz egy videós tartalmat és a világ legnagyobb videómegosztóján közzéteszi azt, még nem fog bevételhez jutni, hiába nézik meg a videóját rengetegen.

Ugyan a feltöltő saját maga is beállíthatja a bevételszerzést, számos dologra – mint például a hatékony jogkezelés – nem lesz képes önmaga.

Ahhoz már YouTube Prémium Partnernek kell lenni.

A WMMD az elsők között, a YouTube magyarországi piacnyitásával egy időben vált zenei Prémium Partnerré. Ez a titulus többek között azt jelenti, hogy képes a videók és az azokhoz tartozó hangfelvételek teljes körű zenei jogkezelésére – így lehetőség nyílik arra is, hogy ne csak az adott előadó csatornáján szereplő, hanem a mások által feltöltött, hivatalos hangfelvételt tartalmazó videók után is bevételhez juthasson a jogtulajdonos.

Idén a videómegosztó által a zenészeknek nemzetközi szinten ajánlott összesen 49 cég közé is bekerült a WMMD neve – a teljes lista itt érhető el.

Na de mégis kik  ők?

A WM Music Distribution (WMMD), mely az első magyar digitális zeneterjesztő cég, 2008 óta működik, és az elmúlt két évben szinte megduplázta partnerszámát. Jelenleg is piacvezető.

Közel 350 hazai független hangfelvétel-tulajdonos tartalmait terjeszti a cég. Partnereik között ugyanúgy megtalálhatóak a jelentős méretű katalógussal rendelkező hazai kiadók és a legnépszerűbb hazai zenekarok, mint a feltörekvő előadók, akik még most építik karrierjüket.

Persze nem csoda, hogy a WMMD népszerű:

„A hazai kiadók és előadók számára az egyik legjelentősebb bevételi forrássá nőtte ki magát a YouTube, egyre többen jöttek és jönnek rá arra, hogyan érdemes és hogyan lehet jól használni ezt a felületet” – mondta Gallasz Enikő, a cég ügyvezetője, rámutatva, hogy az online videomegosztók gyakorlatilag átalakították a zenei piacot.

0 Tovább

PewDiePie hotdogosként kezdte, és fontos neki a pénz

Tegnap az Origo is megírta, hogy Felix Kjellberg, ismertebb nevén PewDiePie, 2014-ben 2,2 milliárd forintnyi dollárt keresett a YouTube segítségével.

Az olvasói és nézői reakciók elég megosztottak voltak, egyesek pedig színtiszta gyűlöletnek adtak hangot, mondván, hogy Kjellberg igazából semmit sem csinál azon túl, hogy gagyi videojátékokkal játszik, és túlreagálja őket rövid videóiban, melyeket aztán több millió ember néz meg nap, mint nap.

PewDiePie nem sokszor beszél személyes dolgokról, most azonban feltöltött egy válaszvideót, melynek az elején elmondja, hogy eleinte egy hotdogos standnál dolgozott, hogy vissza tudja fizetni a súlyos diákhitelét.

A vicces videóit csak hobbiból készítette, azt sem tudta, hogy a YouTube-bal lehet pénzt keresni. Később, amikor rájött, hogy ez lesz élete állása, természetesen belehúzott, és állítja, hogy nagyon-nagyon-NAGYON sokat dolgozik – elég megkérdezni erről a barátnőjét.

Felix saját bevallása szerint fontosnak tartja a pénzt, „ahogy mindenki más”, teszi hozzá, de azt is kijelenti, hogy nem a fizetése az, ami a legfontosabb a számára.

„Komolyan hiszem, hogy a pénz nem boldogít. Ugyanolyan boldog vagyok most, mint öt éve voltam. Örülök neki persze, hogy nem kell a lakbér miatt aggódnom, mert régen bizony elég nehezen tudtuk kifizetni.” – mondta.

Majd végül pár facebookos kommentelőnek is visszaszólt, csak hogy megfűszerezze vele a tőle egyébként szokatlanul komoly hangvételű videót.

0 Tovább

Ennyire még sosem féltünk és reszkettünk

A Google által fejlesztett, képfelismerő algoritmus videókra eresztve egészen szürreális eredményeket szül, egyik-másik felvétel pedig olyan felkavaró lesz tőle, mintha valami durva hallucinogén szer hatása alatt állnánk.

A lenti videóval kapcsolatban egyébként pont ez a helyzet: valakik fogták a „Félelem és reszketés Las Vegasban” című drogos film egyik acidos jelenetét, és megbolondították a szóban forgó kóddal, mely így képkockánként próbálja felismerni a képeken látható dolgokat.

Mivel azonban a gép nem ember, ezért a felismerés is lassabb, az eredmény pedig… nos, inkább nézzék meg maguk!

0 Tovább

Hülyét csinált magából a vagyonokat érő startup

A Snapchat egy négyéves alkalmazás, mely ráadásul komoly befektetői tőkével játszadozhat. Épp ezért érthetetlen, miért készített a cég vezérigazgatója egy olyan kínos videót, mint amilyen a lent látható, tegnap feltöltött anyag.

A „Mi az a Snapchat?” című kis bemutatóanyag legnagyobb felbontása 240p (jól olvasták), Evan Spiegel pedig monoton, unott hangon magyarázza el benne, hogy mire jó és hogyan működik az applikáció. Aha.

A YouTube-ra feltöltött videó nem kommentelhető, a cég pedig egyelőre nem fűzött kommentárt a filmecskéhez. Melyen viszont elég sokan mulatnak az interneten, valljuk be, okkal.

0 Tovább

Kung-fu, dínók, nácik és ’80-as évek egyetlen filmben

Végre megjelent a Kung Fury című független film, amiben egy harcművész zsaru csap szét a gonosz nácik között a ’80-as években. Két bunyó szünetében még a múltba is ellátogat, hogy összehaverkodjon az ókori istenekkel, és akkor a dínófejű polgárokról még nem is beszéltem...

Forrás: Kungfury.com

Nem, még véletlenül sem az én készülékemben van a hiba, a mindössze 31 perces Kug Fury tényleg egy eszelős állatság, de szerencsére a kifejezés pozitív értelmében.

A rövidfilmre Kickstarteren gyűjtötték össze a pénzt a szokatlan műfaj rajongói, és bár annyi suska nem jutott, hogy egész estés mozi legyen a projektből, azért ezt az ingyenes, félórás szórakozást is nagyon szépen köszönjük a lelkes alkotóknak és támogatóknak.

0 Tovább

egyperctech

blogavatar

Minden, ami az Origo Techbázisból kimarad!

Feedek

Utolsó kommentek