Egy magyar startup fejlesztésének köszönhetően nincs több kihasználatlan, üres felület a weboldalakon. A CrocTech által alkalmazott technika valós időben kutatja fel a szabad helyeket, és azokat egy algoritmus alapján hasznos tartalmakkal, illetve hirdetésekkel tölti fel.

Míg a médiatulajdonosok veszetten próbálják kihasználni a hirdetési potenciált, addig átlagosan egy weboldal 15-20 százalékán nincs se tartalom, se hirdetés. Miközben a legtöbb weboldal szerkezete statikus, a megjelenő tartalmak dinamikusan változnak: különböző hosszúságú cikkek, aktív vagy éppen inaktív hirdetési zónák, hirdetésblokkolók, folyamatosan bővülő hozzászólások akadályozzák meg a hatékony és tervezett helykihasználást. Az így keletkező üres helyeket egy többhasábos oldalon még a legmodernebb tartalomkezelő rendszerek sem tudják kompakt módon kitölteni - ezen segít a Croc Space Optimizer (CSO).

A megoldást nagylátogatottságú honlapokon (jobinfo.hu, depo.hu) tesztelték sikeresen, akár 40 százalékos hirdetésibevétel-növekedést is elérve, ezek után Ausztriában, Németországban és Svájcban debütált a termék Free Space Optimizer néven.