2012 óta Magyarországon is van lehetőség arra, hogy a YouTube-videókból pénzhez jussanak a jogtulajdonosok.

A történet persze nem annyira egyszerű, mint elsőre gondolnánk: attól, hogy valaki létrehoz egy videós tartalmat és a világ legnagyobb videómegosztóján közzéteszi azt, még nem fog bevételhez jutni, hiába nézik meg a videóját rengetegen.

Ugyan a feltöltő saját maga is beállíthatja a bevételszerzést, számos dologra – mint például a hatékony jogkezelés – nem lesz képes önmaga.

Ahhoz már YouTube Prémium Partnernek kell lenni.

A WMMD az elsők között, a YouTube magyarországi piacnyitásával egy időben vált zenei Prémium Partnerré. Ez a titulus többek között azt jelenti, hogy képes a videók és az azokhoz tartozó hangfelvételek teljes körű zenei jogkezelésére – így lehetőség nyílik arra is, hogy ne csak az adott előadó csatornáján szereplő, hanem a mások által feltöltött, hivatalos hangfelvételt tartalmazó videók után is bevételhez juthasson a jogtulajdonos.

Idén a videómegosztó által a zenészeknek nemzetközi szinten ajánlott összesen 49 cég közé is bekerült a WMMD neve – a teljes lista itt érhető el.

Na de mégis kik  ők?

A WM Music Distribution (WMMD), mely az első magyar digitális zeneterjesztő cég, 2008 óta működik, és az elmúlt két évben szinte megduplázta partnerszámát. Jelenleg is piacvezető.

Közel 350 hazai független hangfelvétel-tulajdonos tartalmait terjeszti a cég. Partnereik között ugyanúgy megtalálhatóak a jelentős méretű katalógussal rendelkező hazai kiadók és a legnépszerűbb hazai zenekarok, mint a feltörekvő előadók, akik még most építik karrierjüket.

Persze nem csoda, hogy a WMMD népszerű:

„A hazai kiadók és előadók számára az egyik legjelentősebb bevételi forrássá nőtte ki magát a YouTube, egyre többen jöttek és jönnek rá arra, hogyan érdemes és hogyan lehet jól használni ezt a felületet” – mondta Gallasz Enikő, a cég ügyvezetője, rámutatva, hogy az online videomegosztók gyakorlatilag átalakították a zenei piacot.