Engem kábé ennyien:

Bár ezek a cégek csak azok, akik beszálltak a Digital Advertising Alliance felhasználói választás oldalába, és engedik, hogy kiszálljak az online viselkedésem követéséből.

Ha ugyanis bármikor érezte azt, hogy egy adott cég reklámjai követik a munkahelyi laptopról a mobilon át az otthoni tabletig, akkor valószínűleg ezek közül a cégek közül azonosította be magát az egyik, hogy az egyszer megtekintett termék reklámja eszközökön át üldözze.

A "lehetséges összeillesztésen" alapuló reklámcégek felhasználják azt, ha azonos IP címről indult a keresés, vagy, ha rövid időn belül, kis helyszíni eltéréssel keresünk mobilról és laptopról ugyanarra keresünk rá. Ezek a szoftverek összekötik az eszközöket a felhasználóval, és így kapjuk minden kütyünk ugyanazt a reklámot. A Drawbridge nevű cég 1.2 milliárd embert kapcsolt össze 3.6 milliárd eszközzel, 97.3 százaléékos pontossággal.

A több eszközön folyó kampányok elég ígéretes eredményekkel bírnak - ha valami elsőre nem is érint meg annyira, a harmadik-negyedik reklámot látva megbarátkozunk a gondolattal, hogy mégis kell az adott tárgy nekünk.

Bár a reklámcégek hangsúlyozzák, hogy az összegyűjtött adat anonim, ha mégis lúdbörzik a háta, hogy nem tudja, online viselkedési adati kinél vannak, lépjen ki a Facebook-ból és Google-ből rendszeresen, vagy használjon olyan szoftvert, mint a Blur, ami elfedi a lépéseit. Ez persze mind csak mérsékelten hatékony: a lehetséges összeillesztések egész napi viselkedésünket veszik figyelembe, nem csak a közösségi médiákba történő belépésüket. Ha megnézné, hányan követik, vagy jelezné a követőrendszereknek, hogy nem kér belőlük, itt megteheti.